BAHAGIAN IX – KESALAHAN DAN PENALTI Kesalahan 37. (2) Mana-mana orang yang dengan apa-apa perbuatan atau peninggalan gopoh atau cuai menyebabkan kecederaan atau kerosakan kepada mana-mana orang atau harta berkenaan dengan mana-mana pepasangan atau kelengkapan atau suatu bahagiannya adalah melakukan suatu kesalahan dan boleh dikenakan, apabila disabitkan, denda tidak melebihi satu ratus ribu ringgit atau […]
Read morePlease refer attachment hyperlink for CBYD Workflow Process 15112019.
Read moreProsedur Permohonan Syarikat Utiliti Kepada JKR disediakan untuk memberi panduan yang lebih jelas bagi proses permohonan penanaman kabel seiring dengan prosedur dan keperluan terkini. Selain itu, prosedur ini juga adalah berdasarkan Akta Pewakilan Kuasa 1956 Di Bawah Seksyen 85, Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Pembinaan akses dan parit dan penyusunan pemasangan utiliti awam ke jalan-jalan yang […]
Read moreFor Operation TM https://bit.ly/2MPQXjm Celcom On Site Team https://bit.ly/2HLGOVL Maxis PIC https://bit.ly/2twaOuX TIME PIC http://bit.ly/35fhkau FIBERAIL PIC http://bit.ly/2D2Jw4F DIGI/ERICSSON PIC http://bit.ly/2upNenb Disclaimer : For updated list, please login to portal. Thank you.
Read moreUnder section 235 of the Communications And Multimedia Act 1998 (Act 588) provides that a person who, by any wilful, dishonest or negligent act or omission, extends, tampers with adjusts, alters, removes, destroys or damages any network facilities or any part of them commits an offence and shall, on conviction, be liable to a fine not exceeding […]
Read moreCBYD’s Launch Day Ucapan perasmian oleh Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia, Datuk Jailani Johari Pengerusi MAFB, Datuk Mohd Taib Previous Next SHAH ALAM: Utility service providers have been urged to cooperate with the Malaysian Access Forum Bhd (MAFB) to disseminate information on maintenance works to be carried out via the portal ‘Call Before You […]
Read moreSHAH ALAM, 15 Jun (Malaysiaaktif) – Gangguan perkhidmatan akibat kerosakan kabel dan fiber bawah tanah merupakan sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Gangguan ini bukan sahaja melibatkan kos yang besar untuk dibaik pulih tetapi juga boleh menjejaskan perkhidmatan lain yang menggunakan sistem telekomunikasi selain menjejaskan reputasi syarikat. Justeru, dalam membendung dan mengurangkan masalah ini, Kementerian Komunikasi dan […]
Read more