• Posted by cbyd - March 18, 2019

    Prosedur Permohonan Syarikat Utiliti Kepada JKR

    Prosedur Permohonan Syarikat Utiliti Kepada JKR disediakan untuk memberi panduan yang lebih jelas bagi proses permohonan penanaman kabel seiring dengan prosedur dan keperluan terkini. Selain itu, prosedur ini juga adalah berdasarkan Akta Pewakilan Kuasa 1956 Di Bawah Seksyen 85, Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Pembinaan akses dan parit dan penyusunan pemasangan utiliti awam ke jalan-jalan yang […]

    Read more
  • Posted by cbyd - March 8, 2019

    CBYD PORTAL: PERSON INCHARGE ON SITE

    For Operation TM https://bit.ly/2MPQXjm Celcom On Site Team https://bit.ly/2HLGOVL Maxis PIC https://bit.ly/2twaOuX TIME PIC https://bit.ly/2SitXdE FIBERAIL http://bit.ly/2D2Jw4F Thank you.

    Read more
  • Posted by cbyd - January 24, 2019

    Damage to network facilities, etc.

    Under section 235 of the Communications And Multimedia Act 1998 (Act 588) provides that a person who, by any wilful, dishonest or negligent act or omission, extends, tampers with adjusts, alters, removes, destroys or damages any network facilities or any part of them commits an offence and shall, on conviction, be liable to a fine not exceeding […]

    Read more
  • Posted by cbyd - January 24, 2019

    Utility service providers urged to announce excavation works on online portal ‘Call Before You Dig’

    CBYD’s Launch Day Ucapan perasmian oleh Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia, Datuk Jailani Johari Pengerusi MAFB, Datuk Mohd Taib Previous Next SHAH ALAM: Utility service providers have been urged to cooperate with the Malaysian Access Forum Bhd (MAFB) to disseminate information on maintenance works to be carried out via the portal ‘Call Before You […]

    Read more
  • Posted by cbyd - January 24, 2019

    CBYD Video Promo

    Read more
  • Posted by cbyd - August 10, 2018

    “Call Before You Dig” Medium Berkesan Salur Maklumat Pembaikan Jalan

    SHAH ALAM, 15 Jun (Malaysiaaktif) – Gangguan perkhidmatan akibat kerosakan kabel dan fiber bawah tanah merupakan sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Gangguan ini bukan sahaja melibatkan kos yang besar untuk dibaik pulih tetapi juga boleh menjejaskan perkhidmatan lain yang menggunakan sistem telekomunikasi selain menjejaskan reputasi syarikat. Justeru, dalam membendung dan mengurangkan masalah ini, Kementerian Komunikasi dan […]

    Read more